vrijdag 26 juli 2013

Dag 21 - van Ft Myers Beach naar Bonita Spings

Vandaag verlaten we dit hotel voor onze laatste bestemming, Coconut Point. Na het ontbijt van het hotel, wat weer buiten opeten, pakken we onze spullen, checken uit en rijden om 9.15 uur richting Sanibel en Captiva. We betalen $ 6,00 tol om de brug over te mogen. We rijden naar het Captiva, halen frappucino's en rijden daarmee naar het strand. We zoeken even naar schelpen, zien een paar heel grote, maar het is vloed, er liggen er daarom niet heel veel. Er blijft hier ook maar een heel klein stukje strand over als het water zo hoog staat. we rijden terug over de enige weg die over dit eiland loopt, wat een enorme huizen staan hier zeg, ongelofelijk. Ze houden het eiland exclusief door nauwelijks parkeergelegenheid te bieden, het lukt ons ook niet een plekje te vinden. Dan houden we het bij rijden en kijken.

We besluiten hierna naar het Edison/Ford museum te gaan in Ft. Myers. Van vrienden hadden we gehoord dat dit de moeite waard is. We kijken even in auto of we toevallig een coupon in een van de folders hebben. We hebben geluk, dat is weer mooi meegenomen. We rijden over de McGregor boulevard, bekend om zijn vele, vele palmbomen langs de weg naar het museum.

In dit museum kan je de 2 zomerhuizen bekijken van de vrienden Thomas Edison ( uitvinder met 1000 patenten op zijn naam) en Henry Ford (natuurlijk van het bekende auto merk, maar ook de man die de lopende band bedacht en massaproductie ontwikkelde). De zomerhuizen liggen naast elkaar aan de kant van de oceaan op hun oorspronkelijke plek. Het zijn grote houten huizen met enorme veranda's. De inrichting van beide huizen en het laboratorium zijn nog origineel en te zien. Het geeft tevens een beeld hoe de rijken in die tijd leefden. Om de huizen ligt een grote parkachtige tuin, waar de heren, vooral Edison,  allerlei planten en bomen verzameld hebben voor hun onderzoeken en uitvindingen. Zo staan er enorme rubberbomen voor hun experimenten om synthetisch rubber te produceren.

1 van eerste zwembaden

Verblijf van Edison
bibliotheek Edison

lab van Edison

garage van Ford
verblijf van Ford
enorme rubberboom, de wortels zijn schouderhoog

Het museum en de kaartverkoop ligt aan de andere kant van de weg. Het museum bevat de geschiedenis van Edison, je kunt er apparaten bekijken die hij heeft uitgevonden: platenspelers, phonograaf, dictafoon, gloeilampen, generators en batterijen, filmprojector, etc.. Ook staan er een oude Ford (van Henry). En verslagen met foto's van hun kampeertrips door de Everglades en Florida.
We vonden het een leuk interessant kijkje in de Amerikaanse geschiedenis. Ongelooflijk wat deze mannen, maar vooral Edison bedacht en ontwikkeld heeft.

Na het bezoek aan de Edison and Ford Winter Estate besluiten we langs de Miromar Mall te rijden om makkelijk even te lunchen. Het is inmiddels kwart over 2, we hebben allemaal behoorlijk trek. We halen broodjes bij de Subway, waarna we nog even langs een paar, echt maar een paar winkels lopen. Harm scoort bij Hilfiger een zwembroek, verder wordt er niets gekocht.

We gaan weer naar de auto om nu naar het hotel te rijden. Rond 15.30 rijden we voor, als alle bagage uit de auto is ga ik inchecken, terwijl Harm de auto parkeert. Ik vraag, met mijn vriendelijkste glimlach of ze toevallig kamers vrij hebben op een van de hogere verdiepingen, je hebt dan nl een fantastisch uitzicht. Ik krijg te horen dat het erg vol is, maar ze kijkt wat ze kan doen. Omdat we 2 kamers hebben, een voor de kids en een voor ons lukt het dan niet om vlak bij elkaar te zitten, zegt de dame achter de balie. Als we maar op de zelfde verdieping zitten is dat geen probleem. Op de 13e verdieping heeft ze nog 2 kamers, helemaal perfect! ik ben er blij mee, totaal zijn er 18 verdiepingen. Als Harm komt is hij verrast, we hebben veel meer gekregen dan waar we voor betaald hebben. De kamers op de hogere etages zijn nl veel duurder. We krijgen beide een glas champagne als welkomsdrankje, lekker. Kids blij met het bericht dat per kamer 6 apparaten op wifi kunnen.....Boven gekomen blijken we 2 enorme kamers te hebben, zelfs met een balkon met daarop een mooi zitje. De helft van de kamers hebben maar een balkon, wij bij beide kamers...echt geweldig, dit!

Als de koffers gebracht zijn, kleden we ons om en gaan we het zwembad uitproberen. Hier geen kleine handdoeken, maar lekkere grote en bedjes met een heerlijk matras. Het is een prachtig hotel met verschillende, erg mooie zwembaden en zelfs een leuke, best snelle glijbaan. Thijs gaat heel vaak van de glijbaan af, ik denk dat we ons hier wel kunnen vermaken.

We eten 's avonds bij de Outback.
Halen als toetje nog een frappucino in het hotel.....er zit beneden in het hotel een Starbucks! wat een service....We lopen nog wat rond op het mooie terrein rond het hotel, dan wordt het tijd om naar de hotelkamers te gaan.

1. Het ziet er allemaal weer super uit! Heerlijk!

2. Wow, weer zo'n super bestemming. Wat een fijne vakantie hebben jullie, heerlijk om mee te lezen.
    Veel plezier.

3. Wat goed van die kamers, waar zo'n vriendelijke glimlach al niet goed voor is ! Geldt natuurlijk in het hele leven ;-) ! Prachtig allemaal, echt mooi daar. Nog heerlijk naar Outback ook. En die huizen van Edison en Ford, wow .... Het heeft ooit op ons lijstje gestaan, als onderdeel van totaalpakket, maar eigenlijk nooit van gekomen ....

4. Mooi hotel zeg, die zetten we op de verlanglijst!

Leuk dat je ons blog bezocht hebt en een berichtje achterlaat!